Paljastavat lieveilmiöt

Kommentoi 33

Naisten kesämuoti on nykyään kovin paljastavaa – mitä terveet miehet eivät tietenkään pane pahakseen – mutta on siinäkin omat lieveilmiönsä.

Kaupassa tulee vastaan noin kuusikymppinen leidi, jolla on todella lyhyt napapaita ja housut, joiden kangas on loppunut kummastakin päästä kesken.

Lahkeisiin kangasta on vielä jotenkin riittänyt, mutta vesirajan kohdalla on alkanut jo tehdä tiukkaa. Näky on ensin huvittava, mutta toisella katsomalla lähinnä irvokas.

Ei ihme, että hämmentyneet pikkupojat ja vähän isommatkin kysyvät, missä menee hyvän maun raja?

Onko se K-50 vai K-60?

Yleisemminkin voisi kysyä, saako kypsään ikään ehtinyt nainen pukeutua paljastavasti, vaikka rintavarustus olisi vuosien aikana valahtanut niin alas, että se suorastaan kurkistelee liian lyhyen puseron alta?

Jos samanikäinen mies kulkisi yhtä paljastavissa vaatteissa, hänet vietäisiin häkkiin tai hourulaan ja syytettäisiin epäasiallisesta käytöksestä yleisellä paikalla.

Mikä tätä maailmaa vaivaa, kun isoäidit haluavat pukeutua samalla tapaa kuin tyttärensä tai lastenlapsensa?

Kohta näillä ikinuorilla on kai naamakin täynnä uistimia ja erilaista killutinta ylä- ja alahuulissa – niin kuin tytöillä ja nuorilla naisillakin on.

Järkevänä miehenä voin kuitenkin vakuuttaa, ettei hakaneula huulessa tai poskessa tuo yhdellekään naiselle kadonnutta nuoruutta takaisin.

Oma mummoni pukeutui aikoinaan kukkahattuun ja kesäleninkiin, jonka alle ei poikien tehnyt mieli vilkuilla.

Siihen aikaan mummot olivat mummoja ja tytöt tyttöjä. Rupsahtaminen oli naisille sallittua ja pikkupojan silmissä kolmekymppiset olivat ikäloppuja.

Myöhemmin toki tajusin, etteivät kolmekymppiset oikeasti ole ikäloppuja, eivätkä huomattavasti vanhemmatkaan naiset.

Ikäharha johtuu naistenlehtien naisille luomista paineista. Lehtien luoman vääristyneen mielikuvan mukaan naisen pitää olla hehkeä ja nuorekas, vaikka mittarissa olisivat niin sanotusti kilometrit jo täynnä.

33 kommenttia Kommentoi

Kommentit

18.6.2011 13:50

Olen kyllä nähnyt kuuskymppisiä miehiä ilman paitaa - vaikkei ole tietoakaan sixpäkistä!! On se kamalaa... lisäksi joillain on ne roikkuhousutkin ihan kuin teinipojilla, posket vaan vilkkuu. Tätä ei kestä!

Hyvinkäällä ainakin eräässä ostoskeskuksessa ukkokööri kokoontuu arvostelemaan ohikulkevia naisia. Eikä olisi varaa.

19.6.2011 07:33

No jo on rumia... Hyvinkäällä :-)

19.6.2011 14:38

Jos se viis-kuuskymppinen nainen yrittää saavuttaa ikäistensä miesten huomion. Valitettavasti se on turhaa. Viis-kuuskymppiset miehet kuolaavat häpeilemättä vähäpukeisten teinityttöjen perään.
Jokaisen pitäisi osata käyttäytyä ikänsä mukaisella tavalla, myös miesten.

19.6.2011 19:21

Me puuma-naisetpa kuolaammekin upeavartaloisten nuorukaisten perään...mitäs kuolattavaa samanikäisissä ukkeleissa olisikaan enää?
Nyt joku setä tulee taas väittämään, ettei niitä nuorukaisia kiinnosta..:)
Kokenut kaiken tietää...

8.10.2011 19:29

Ja kovaa kokenut tuntee vielä enemmän...

19.6.2011 22:01

Varsinaista ikärasismia. Jos ihminen pitää itsensä kunnossa niin miksei voi olla vähemmissä vaatteissa myös iäkkäämpänä. Kaikilla meillähän on helteessä kuuma.
Toista on jengi joka päästää itsensä `lösähtämään`jo 25 -v. Kukaan ei ole läskeissään kaunis. ja siihen voi henkilö itse vaikuttaa- toisin kuin ikäänsä. Tai jos ei voi- voi pukeutua peittävämmin. Minä en suostu `mummoutumaan` 50-kymppisenä.

19.6.2011 22:26

Minä en koskisi tikullakaan puumanaisiin, kaamea näky rannalla. Pahemman näköisiä ovat laihat, jotka ovat polttaneet ihonsa tummaksi. Kuten tiedetään iho ryppyyntyy ja rusinalta vaikuttaa, teiltä menee ekaksi kaulan-alue melkein jokaiselta, seuratkaa joskus peilistä tulevaa kehitystä. Parasta ennen on ajat sitten mennyt vanhaksi, sitä ei voi saavuttaa enää. Minä en ikäloppuja ryppysiä vilkuile, mut 30 kymppiset niissä on jotain.

20.6.2011 10:25

Ei niitä alfa uroksia 50-60v. suurenmin ole silmieni eteen Porvoossa sattunut!

20.6.2011 11:28

Jokainen päättää itse, millaisen viestin itsestään antaa. Kehon kielen kielioppia ei ikävä kyllä opeteta koulussa, mutta käytäntö kyllä opettaa tytöille pian sen, että pukeutumisessa avoimmuus on tehokkaampaa kuin muissa elämän ilmiöissä. Nuorilla tuon vielä ymmärtää, mutta todella säälittäviä ovat ne, jotka yrittävät ripustautua taakse jääneeseen nuoruuteen, vaikka oma hapitus kiinnostaa enemmän julkisivulautakuntaa kuin miehiä. Huvittavinta on se, että meitä miehiä syyllistetään siitä, että nuoret naiset esittelevät etumustaan sekä iltapäivä- että naistenlehtien kansissa. Yhtä outo on kolumni, jossa ollaan huolissaan pornon yleistymisestä. Bussipysäkin mainos, jossa nainen esiintyy siinä asussa, missä lapset äitinsä aamuisin näkevät, ei ole mitään pornoa. Huolestuttavaa sen sijaan on se, että nuoret tytöt rakentavat koko tulevaisuutensa sen varaan, että heidän avunsa huomataan, ja sen varaan rakennetaan koko tulevaisuus.

20.6.2011 17:58

Perus trolli taas ja trollilauma seuraa perässä...

21.6.2011 16:40

Mitä Satunnainen herramies tarkoittaa "terveellä miehellä"?
Voiko "herrasmies" täsmentää erittäin epäherrasmiesmäiseltä ja junttimaiselta vaikuttavan ilmaisunsa?

21.6.2011 20:32

Jos paljastava pukeutuminen hyväksytään nuorilla ja kauniilla, niin sitten kaikilla. Merkillistä diskriminointia, ikärasismia. Tuskin ne pikkupojat kirjoittajan kuvaamaa irvokasta näkyä kummeksuvat. Taitaa olla vanhempien miestin huolen aihe, kenties pelko, ettei vaan oma mamma mene ja vilauta!

21.6.2011 20:57

Satunnainen "herrasmies" harvoin, tuskin koskaan, kiinnittää huomion oman sukupuolensa edustajiin. Kannattaisi. Voisi sitten arvostella tasaisesti kaikkia.

Silmiini nousee näky karvaisista suonikohjuisista pillikintuista, joiden jatkeeksi on liitetty juuri viimeisillään oleva massu! Voi sitä riemun päivää. Nihkeät shortsit eivät ole kummun päälle enää yltäneet, mutta pysyväthän ne jalassa, ainakin melkein, pallon alle asennettunakin. Puserokin on, ihmekkö tuo, jäänyt jo pieneksi.

Reteä pallukka keikkuu siis paljaana kaikkien nähtävänä. Katse nousee ylemmäs ja tapaa hyvin kehittyneet maitorauhaset ilman liivien tukea. Hei apua! Nyt paljastuu koko kauheus - ruokkaamaton parta ja kaljun reunoille jääneet viimeiset haivenet. Kyseessä onkin setä! Olisihan tuo pitänyt jo lemusta arvata. Pesemätön vaate ja hikinen iho lemahtelee korttelin päähän...

Se siitä kauneudesta.

21.6.2011 21:31

Ei rypyt ja suonikohjut ole mitään ikärasismia, ne ainoastaan kertoo sen, parasta ennen umpeutunut. Pysykää kaukana meistä nuorista miehistä, ettei kesikseni mene teidän takia
pilalle. Ryppynen kaulakin alkaa jo etomaan.

21.6.2011 22:05

Mautonta pukeutumista on esiintynyt ja tulee jatkossakin esiintymään kaikissa ikäryhmissä. Ehkä Kela voisi tarjota jokaiselle 60-vuotiaalle vanhuuspakkauksen, jossa olisi inkontinenssihousujen lisäksi kaupassa asioimiseen sopiva asukokonaisuus.

Ja ei pidä unohtaa, että kuumat aallot on kuumia, ei silloin voi poolopaitaa pitää.

24.6.2011 12:30

Nuorten tyttöjen liikalihavuus on paljon huolestuttavampi ilmiö kuin mummoikäisten huono vaatemaku. Näiden ylipursuavien muotojen kanssa ei mikään muu näytä hyvältä kuin Vuokon säkkikangasmuoti aikoinaan. Nykyään taitaa olla ne ns. mummoikäiset eli keski-ikäiset naiset, jotka huolehtivat kaikkein parhaiten ulkonäöstään sekä liikkumalla että syömällä terveellisesti. Me emme ole teini-iästä lähtien käyttäneet alkoholia eikä makeisiin saatikka shipseihin ollut edes opiskelijana varaa. Nyt viiskymppisenäkin ikääni arvioidaan 10-15 nuoremmaksi, vaikken ole langanlaiha eikä ryppyjä sillä tärkeällä dekolteellakaan. Pukeutuminen - tyyli- ja väritaju on korvien välissä, ja kaikki eivät edes niin piittaa mitä jotkut heistä ajattelee menemällä papiljotit tai antava kesäasu päällä ihan vaan piipahtamaan markettiin. So what!

24.6.2011 13:25

Miehillä ei ole enää pyykkilauta muodissa. Eihän sitä viitti nyrkkipyykillä enää nykyajalla olla. Uudet ja komeat pesupallot on käteviä ja naisetkin tykkää =)

25.6.2011 10:12

Joo... palloista tykätään :-)

26.6.2011 16:59

Onko ihminen vain eltaantuva kasa lihaa ja sisäelimiä?
Sitten ne kasat jaetaan kahteen ryhmään - urospuolisiin (enempi eltaantunutta roikkuvaa tarpeistoa) ja naaraspuolisiin (vähempi roikkuvia ulokkeita).
Naaraspuolisia voi ja suorastaan tarvitsee osoitella ja haukkua. Urospuolista ei missään nimessä!

Jöpö jöpö "satunnaínen" herrasmies. Ei sinullakaan sitten ole mitään älyllisempää keskustelunaihetta plakkarissa?

26.6.2011 17:44

Vanha taulukin voi olla kaunis, kunhan osaa valita siihen tyylikkäät raamit.

Suomalaisia on moitittu usein huonosta pukeutumisesta ja tehty vertailuja esim. muiden Keski-Euroopan maiden kesken. Meillä uhrataan vähän rahaa vaatteisiin ja kenkiin. Tyylikäs pukeutuminen ei aina vaadi edes rahaakaan vaan tyylitajua värien ja mallien suhteen.

26.6.2011 18:32

Suonikohjuja ja ryppyjä tulee miehillekin, eikä suinkaan kaikille naisillekaan...
Ehkä sinä, arvoisa "Rambo" onnekkaana vältyt niiltä omalla kohdallasi.
Emmekä me puumat hakeudukaan sinuntyyppistesi nuorten miesten seuraan, meille riittää halukkaita - jonoon asti :)

27.6.2011 08:55

Häpeäksi ovat ne miehet, jotka kehtaavat arvostella naisia ulkomuodon perusteella. Ilman naisia , ei olisi meitä nk. "pesunkestäviä" ja välillä "tahroja" täynnä olevia miehiäkään.
Joku kunnioitus se naisia kohtaan täytyy olla. Jotkut tavat ne on oltava kukoillakin tai ei kauaa kieuta.
Laittakaapa omalle kohdalle ja miettikkää, miten perhe-elämässä ja arjessa asiat oikeasti menee. Eli ainakin ne tietävät, joilla on naispuolinen kumppani.

27.6.2011 11:41

Tästä olemme samaa mieltä :-)

27.6.2011 09:10

Voisit sinäkin heikki joskus miehistyä ja jättää sen suomalaisten surullisenkuuluisan vyölaukun narikkaan, josta ulkomailla tunnistan heti suomalaisen, ei tarvi edes arvata.
Toiseksi, minun ei nuorena miehenä tarvi hyväksyy näitä ryppysiä puumanaisia, kun on nuorempiakin tarjolla. Minulla ei ole "äitikompleksia" napanuora on jo katkennut ajat sitten. Parempi olisi kun rypylliset ja rypyttömät olisivat omissa ympyröissään, siis kaljamaha ja ryppynen-akka oiva pari uunista ulos.

28.6.2011 19:00

"Rambo" on jo oppinut kirjoittamaan, joten ikää liene yli 7-vuotta. Tapakasvatus on kotona jäänyt vähemmälle, mutta voi sen aikuisenakin hankkia.
Kattos "rambo", kun alussa ihmiset on pieniä, niitä sanotaan lapsiksi. Sitten ne kasvaa aikuisiksi, siis fyysisesti. Toisilla jää tuo henkinen puoli nakuttamaan pahasti paikalleen sinne murrosikään. T'ästä useammilla seuraa aikuisuus, ja sen perään vanhuus. Elimistö kokee kovia, nahkakin kurppaantuu siinä elämän varrella. Minä pidän omia raskausarpia, naururyppyjä ja suonikohjun alkuja kunniamerkkeinä.

Muistoina eletystä elämästä ja koetuista tunteista. Helteellä pukeudun just niinkuin huvittaa, eikä henkisesti keskenkasvuisten urospuolisten kommentit hätkäytä vähän pätkääkään. Voisin toivoa myös sitä, että sinä "rambo" leikkisit ikäistesi kanssa, etkä puutu asioihin joista et vielä mitään näytä tajuavan. Niinkuin elämä, ihmiset ja ihmis-suhteet kauneusarvot mukaanlukien.

Roskaviihteestä kun olet tuon nimimerkkisi nykäissyt, niin katsoppa "sillä silmällä" ne Ö-tason leffat joissa S.S. kahdella ilmeellä esittää Ramboa. On muuten kohtelias vastakkaista sukupuolta kohtaan... Ainakin ihka oikeassa Hollywood-elokuvassa!

29.6.2011 12:10

Oi kunpa ne nuoret miehet jättäis meidät "puumat" rauhaan. Ei tarvitse saalistaa lainkaan, itse tulevat tyrkylle ;)

29.7.2011 19:36

Kylläpä jakaa mielipiteitä tämä kirjoitus. Tottakait aina kannattaa katsoa peiliin ennenkuin lähtee ihmisten ilmoille keikkumaan. Ikä on kuitenkin sivuseikka, sehän on pelkkä numero. Jos nainen on katseenkestävässä kuosissa kropaltaan vielä viis-kuuskymppisenä niin mikä estää pukeutumasta helteellä mukavasti jopa paljastavasti. Aina vaan löytyy näitä siveyden sipuleita tai muita kateellisia jotka eivät kestä jos joku viihtyy omassa kehossaan.Vielä kauheampaa jos sitä miehetkin tykkäävät katsella. Pienet rypyt ja miksei suuremmatkin tulevat meille kaikille aikanaan ja typerä minusta on se joka niitä tuijottaa ja vielä typerämpi se joka niitä ääneen arvostelee.

9.8.2011 14:17

Juuri tuollaiset kuten tuo ns. Herrasmies (aivan väärää nimimerkkiä hän kyllä käyttää) ovat syypäinä esim. raiskauksiin, koska heidän mukaansa naisen ainoa ja tärkein tehtävä on miesten miellyttäminen eli jos kulkee yöllä kesällä vähäpukeisena, niin silloin saa käyttää väkivaltaa naista kohtaan? Voiko nainen käyttää myös väkivaltaa miestä kohtaan, jos ei satu äijän lätty miellyttämään eli pamauttaa kuonoon tai tehdä muuta väkivaltaa...paljon lievempää väkivaltaa lyöminen olisi kuin kuin raiskaus, josta seuraa paljon henkistä kärsimystä loppu elämäksi!

9.8.2011 18:37

Pirkko-Pietarilta kerrankin aivan loistava kirjoitus, ns. luomakunnan komistuksista.

19.8.2011 14:49

HEH, HEH, HEH tämä on mainio kirjoitus.

Äijillä on otsaa arvostella naisia, katsokaa nyt kaljamahat itse ensin peiliin!

Satunnainen "herrasmies" harvoin, tuskin koskaan, kiinnittää huomion oman sukupuolensa edustajiin. Kannattaisi. Voisi sitten arvostella tasaisesti kaikkia.

Silmiini nousee näky karvaisista suonikohjuisista pillikintuista, joiden jatkeeksi on liitetty juuri viimeisillään oleva massu! Voi sitä riemun päivää. Nihkeät shortsit eivät ole kummun päälle enää yltäneet, mutta pysyväthän ne jalassa, ainakin melkein, pallon alle asennettunakin. Puserokin on, ihmekkö tuo, jäänyt jo pieneksi.

Reteä pallukka keikkuu siis paljaana kaikkien nähtävänä. Katse nousee ylemmäs ja tapaa hyvin kehittyneet maitorauhaset ilman liivien tukea. Hei apua! Nyt paljastuu koko kauheus - ruokkaamaton parta ja kaljun reunoille jääneet viimeiset haivenet. Kyseessä onkin setä! Olisihan tuo pitänyt jo lemusta arvata. Pesemätön vaate ja hikinen iho lemahtelee korttelin päähän...

Se siitä kauneudesta.

7.9.2011 12:36

Onpa surullista lukea näitä juttuja ihmisen esineellistämisestä. Ihmisen arvo tulee kyllä jostain ihan muusta kuin luojan tai kauneuskirurgian luomasta ulkokuoresta, ainakin pitäisi. Eivät kaikki ole kauniita nuorenakaan vaikka itsestään kuinka huolta pitäisivät, ikävä kyllä. Tasan eivät käy onnen lahjat – vai käyvätkö sittenkin? Kun ei kaikkea saa hopeatarjottimella, oppii kenties selviytymään tässä elämässä vähän muillakin kuin ulkoisilla avuilla. Siinä samalla voipi saada vähän muunlaistakin sisältöä elämään kuin pinnallista ulkokultaisuutta ja sen vaalimista.

Tuosta satunnaisen herrasmiehen kirjoituksesta, joka selkeästi on tarkoitettu keskustelun avaukseksi, on jäänyt muutama seikka täysin huomiotta. Siinähän nimenomaan kaihoisasti muistellaan aikaa, jolloin rupsahtaminen oli naisille sallittua. Toisille tämä kun on väistämätöntä jo geeniperimästä ja elämän realiteeteista johtuen. Eivät kaikki halua itseään täyteen silikonia siinä vaiheessa kun luontoäiti lakkaa olemasta armollinen. SHM kertoo myöskin myöhemmin tajunneensa, etteivät kolmekymppiset oikeasti ole ikäloppuja, eivätkä huomattavasti vanhemmatkaan naiset. Hän myös toteaa, että ikäharha johtuu naistenlehtien naisille luomista paineista. Tässä on paljon totta ja pyrkimystä avata vyyhtiä ikuisen nuoruuden ihannoinnista.

Jos mies ei arvosta naista ilman, että nainen sattuu joko olemaan uhkea ja viehättävä parikymppinen tai silikonilla ja botoksilla muokattu seksifantasioihin soveltuva barbi, niin en oikein ymmärrä miksi nainen hakeutuisi edes lähelle moista urosta. Kyllä on paljon myös uroksia, jotka ihan aidosti ovat kiinnostuneet ihmisestä, oli ulkomuoto sitten edustava tai ei. Suurin osa miehistä osaavat jopa ihan pyyteettömän keskustelun ja välittämisen taidotkin, eivätkä näitä toteuta vain miellyttääkseen vastakkaista sukupuolta, vaan myös itsensä takia. On näet aika kolkkoa elämää, jos kaikki rakentuu vain kauniiden kulissien varaan ja siihen olettamukseen, että kaiken täytyy olla täydellistä. Siitä on täydellisyys kaukana.

8.9.2011 12:15

Mutta minusta asian ydin on siitä, että miksi miesten ulkonäöstä ei puhuta yhtä paljon ja avoimesti kuten naisten.

Nykyään kuulee usein kaikenmaalilman kloppien huutelevan vanhemmille naislle: ämmä tai läski tms. muuta idoioottimaista (sattuisipa joku kerta huutelujen kohteeksi nainen, joka on sukua jollekin tuosta junttiporukasta), ei varmaan uskaltaisi kloppi sanoa mitään puolustaakseen sukulaistaan.

Miten naiset kasvatatte noita kloppejanne, kun sallitte tällaisen käytöksen? Nuo räkänokat eivät tule ikinä pärjäämääm missään, jos eivät opi alkeellisempiakin käytöstapoja.

3.11.2011 17:35

Saanen vain huomauttaa, että kyllä ne kilometrit kaikille täyteen tulee myös miehille ja heille aika paljon aikaisemmin. Koska kuolleisuus on sataprosenttinen ja miehet kuolevat naisia n. 7-8 v. aikaisemmin !
Olisi toki mukavaa katsella, jos miehetkin vähän enemmän näkisivät vaivaa ulkonäkönsä kohentamiseen ts. olisivat edes puhtaita.
Naisten vaatteista olen kyllä samaa mieltä, että liian lyhyitä ovat ja liian huonoista kankaista valmistettuja vaatteita.

Osallistu keskusteluun

Keskustelut on toistaiseksi suljettu