R-kioskin uusi kauppias Marja Ojanen tuntee Söderkullan kuin omat taskunsa

Elinkeino: Kuumimpina tunteina kioskissa palvellaan noin 50–60 asiakasta.

Söderkullan R-kioskin Marja Ojanen juhli kakkutarjoilun kera kauppiastaipaleensa alkua asiakkaiden kanssa.. Jouni Lampinen

Jouni Lampinen

Marja Ojanen on Söderkullan R-kioskin uusi kauppias, joka ei vielä puoli vuotta sitten osannut kuvitellakaan olevansa Ärrän maailmassa.

Ravintola-alalla ja sitä ennen esimerkiksi kiinteistönvälityksessä toiminut Ojanen koki korona-ajan vaikutukset työelämässä.

Myyntitöistä vuosikymmenien kokemuksen omaava Marja Ojanen tarttui tilaisuuteen, kun Söderkullan R-kioskiin haettiin uutta kauppiasta.

– Tunnen tämän kylän kuin omat taskuni, Ojanen iloitsee.

1980-luvulta lähtien Söderkullassa viihtynyttä Ojasta houkutti ajatus siitä, että hän saa tehdä töitä tutussa asuinympäristössä, kylän ihmisten keskellä.

– Rakastan, kun saan toimia ja keskustella erilaisten ihmisten kanssa. Työtahti on rivakka, ja kanta-asiakkaat piristävät minua käydessään meillä aamukahvilla.

Pidämme hauskaa ja teemme tulosta.

Marja Ojanen

Ravintola-alan mahdollisuudet tunteva Ojanen onkin panostanut R-kioskissa tarjolla oleviin syötäviin ja juotaviin tuotteisiin.

Sijainti apteekin ja kukkakaupan välissä on erinomainen Söderkullan R-kioskille, Ojanen sanoo.

– Tässä on hyvät parkkipaikat kioskin luona.

Mutta aivan erityisen hyvillään Ojanen on työkavereistaan ja alaisistaan, jotka siirtyivät uuden kauppiaan palvelukseen vanhoina työntekijöinä.

– He ovat ne mestarit. Meillä on yhteensä kolme vakituista työntekijää ja sitten aina tarvittaessa töihin tulevia.

Kauppias tekee aina parhaansa, hän painottaa.

– Tämä työ on itsensä likoon laittamista.

Tiivis työtahti ei Ojasta haittaa tippaakaan.

– Mottona on, että pidämme hauskaa ja teemme tulosta.

Tämän kaiken on tarkoitus näkyä myös asiakkaalle.

– Asioimisen on oltava mukavaa ja helppoa.

R-kioskin kassajärjestelmän kautta asiakkaat saavat hoidettua laskunsa, matkalippunsa tai vaikkapa pakettilähetyksensä.

Jos keskimäärin Söderkullan R-kioskissa käy 400 asiakasta, se tarkoittaa kuumimpina tunteina noin 50–60 asiakkaan palvelemista, Ojanen laskee.

Ja kaikkina aikoina on tärkeää palvella nopeasti ja kaikin puolin hyvin, hot dogin kasaamisesta lähtien, kauppias tietää.

– Minut on otettu todella hyvin vastaan uutena Ärrän kauppiaana.

Kommentoi

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Tilaa uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut