HSL selvittää syksyn ajan matkustajien tyytyväisyyttä ja kaluston laatua

Helsingin seudun liikenne HSL selvittää tänäkin syksynä asiakkaiden tyytyväisyyttä joukkoliikenteen palveluihin. Kysely tehdään busseissa, raitiovaunuissa, metrossa ja lähijunissa ensi viikon maanantaista 16. elokuuta lähtien.

Kolme kuukautta kestävässä tutkimuksessa kysytään lähes 30 000 matkustajan mielipidettä.

Koronan vuoksi tutkimusta tekevät käyttävät asianmukaisia suojavarusteita, kirjoitusalustoja puhdistetaan ja vastaajille jaetaan kynät tartuntariskin pienentämiseksi. Asiakkaiden mielipiteitä selvittää Taloustutkimus Oy.

HSL käyttää tuloksia joukkoliikenteen kehittämisessä, henkilökunnan koulutuksessa ja kilpailutetun liikenteen laatukannusteiden laskennassa.

Lisäksi HSL selvittää joukkoliikennekalustonsa laatua havainnointitutkimuksella. Tämäkin tutkimus tehdään bussi-, raitio-, metro- ja lähijunaliikenteessä ensi maanantaista lähtien. Kolmen kuukauden aikana tarkastetaan noin 4 000 bussin ja vaunun kunto.

Kaluston laadunvalvonnan tehtävänä on taata siistit, turvalliset ja viihtyisät kulkuvälineet joukkoliikenteen asiakkaille HSL-alueella.

Havainnoinnit tekee Taloustutkimus Oy.

HSL vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta.

Kuntayhtymässä on 390 työntekijää ja liikevaihto noin 700 miljoonaa euroa vuodessa.

HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain yli 370 miljoonaa matkaa. Se on 66 prosenttia kaikista Suomen joukkoliikennematkoista.

Etusivulla nyt

Luetuimmat

Palvelut