HSL-sovellus tökkii – Jos sinulla on joku näistä puhelimista, et ehkä voi enää käyttää mobiililippua

HSL-sovelluksessa on jälleen ongelmia, tällä kertaa osalla iPhoneista. Näissä puhelimissa sovellus ei käynnisty tai avaudu lainkaan.

HSL:n tiistaina julkaiseman tiedotteen mukaan ongelma koskee vanhempia puhelinmalleja eli malleja 4,5,6,7. Pahiten sovellus tökkii HSL:n mukaan iPhone 6:ssa ja laitteissa, joiden käyttöjärjestelmä on iOS 12.5.5 tai vanhempi. Tiedotteeseen tulleen kommentin mukaan ongelma voi kuitenkin olla laajempi.

– Ongelma koskee kyllä myös iPhone 12 Prota jossa uusin käyttis, kommentoija kirjoittaa.

Jos sovellus ei lataudu, kannattaa HSL:n mukaan kokeilla päivittää puhelimeen uudempi käyttöjärjestelmä. Myös muistin vapauttaminen laitteelta voi auttaa.

– Jos sovellus ei avaudu enää vanhalla laitteella, mobiililipun käyttäminen ei ole mahdollista. Suosittelemme tällöin matkakortin käyttämistä. Kausilipun jäljellä olevista päivistä voi hakea hyvitystä. Jäljellä olevat päivät lasketaan asiointipäivästä. Hyvitykset käsitellään HSL:n palvelupisteellä, HSL kuitenkin ilmoittaa tiedotteessa.

"Ongelma on aidosti harmillinen": HSL-sovellus jumittaa osalla käyttäjistä – Toimi näin, jos et saa lippua ostettua

Ongelma on HSL:n mukaan ilmennyt, kun sovelluksesta on julkaistu uusin versio.

Ongelmia ilmaantui sovelluksen päivityksen yhteydessä myös helmikuussa, jolloin sovellus alkoi tökkiä sekä Apple- että Android-puhelimissa.

"Matkustajien röyhkeys on kasvanut huomattavasti" – Bussinkuljettaja kertoo työnsä karusta puolesta ja paljastaa syyn, miksi kuskit eivät katso matkalippuja

Pääkaupunkiseudun bussimatkustaja, lippusi voidaan nyt syynätä tavallista tarkemmin – HSL tekee tutkimusta

Mainos: LähiTapiola Uusimaa

Etusivulla nyt

Luetuimmat

Mistä tänään puhutaan?

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut